U Lihtenštajnu, 27. i 28. 04.2012. godine održana je Skupština i Konferencija EPA-e (European Parents Association). Predstavnica Udruge roditelja "Korak po korak" kao članica EPA-e, sudjelovala je zajedno sa oko stotinjak delegata iz cijele Europe.

 

Tijekom 2009. godine projektom "Škola otvorena roditeljima" obuhvaćeno je 10 novih škola, s područja 6 županija u Hrvatskoj.

  • OŠ Ljudevita Gaja, Zaprešić
  • OŠ K. Š. Gjalskog, Zabok
  • OŠ Marija Bistrica
  • OŠ Frana Galovića, Zagreb
  • OŠ Dobriše Cesarića, Zagreb
  • OŠ Kuršanec
  • OŠ Eugena Kumičića, Velika Gorica
  • OŠ Martijanec, Varaždin
  • OŠ Dr.Jure Turića, Gospić
  • OŠ Dr. Franje Tuđmana, Lički Osik

 

Škola otvorena roditeljima: od informiranja do partnerstva

Roditelji školske djece u Hrvatskoj većinom imaju premalo mogućnosti sudjelovanja u donošenju odluka u školi i lokalnoj zajednici za dobrobit njihove djece. S druge strane, roditelji i svi koji se brinu za dobrobit djece dužni su ostvarivati prava djece na najbolji mogući način, a to se najbolje može ostvarivati njihovom zajedničkom, otvorenom i ravnopravnom komunikacijom. U školskom kontekstu, ostvarivanje prava djece najbolje bi se postizalo kada bi se uspjeli ostvariti pravi partnerski odnosi škole i roditelja.

Interes za partnerstvom obrazovnih institucija i roditelja postoji,  kao i brojni načini na koje se ono može potaknuti.

Projekt "Škola Otvorena Roditeljima" (ŠOR) pokrenula je Udruga roditelja "Korak po korak" u  partnerstvu s udrugama "Roda" (Roditelji u akciji) i "Idem" (Hrvatska udruga za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama). Projekt je proveden 2006. godine uz financijsku potporu Instituta otvoreno društvo i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva. Svrha projekta bila je ukazati na važnost suradnje roditelja i obrazovnih ustanova i zagovarati razvijanje partnerstva među njima kroz sustavnu i raznovrsnu participaciju roditelja u radu obrazovnih ustanova.

Projekt "Roditelji - zastupnici djece" proizašao je iz potrebe za informiranjem i aktivnijim uključivanjem roditelja u rješavanje problema s kojima se susreću. Stjecanjem vještina zastupanja prava i potreba djece roditelji su osnaženi za preuzimanje aktivnije uloge u razvijanju partnerskog odnosa sa školom, kao i za samoorganiziranje u rješavanju konkretnih problema koji se tiču djece i obitelji. Svrha projekta bila je povećati svijest roditelja o sebi te unaprijediti njihovu sposobnost da poduzmu korisne akcije.